Franjevačka provincija
Sv. Jeronima

„DANI OTVORENIH VRATA“ U ZADRU

Od četvrtka 4. travnja do nedjelje 7. travnja 2013. godine u Samostanu sv. Frane u Zadru održani su po prvi put u našoj provinciji „Dani otvorenih vrata“ samostana. Susret je bio osmišljen tako da mladići koji razmišljaju o duhovnom pozivu mogu zajedno s fratrima i bogoslovima provesti par dana u zajedničkoj molitvi, radu, meditaciji, razmišljanju i razgovoru.

U susretu su sudjelovala osmorica mladića u dobi od 16 do 25 godina. Trojica su nam došla iz Otoka kod Vinkovaca (Filip, Antun i Igor), jedan iz Rovinja (Ivan), jedan iz Splita (Tvrtko) te trojica iz Zadra (Antonio, Mihovil i Kristijan). Susret je započeo u četvrtak navečer okupljanjem na zajedničkoj večeri. Uslijedio je večernji program koji se sastojao od međusobnog upoznavanja. Animatori susreta bili su okupljeni oko provincijalnog ministra fra Andrije Bilokapića i fra Tomislava Šanka, provincijalnog promicatelja za zvanja. U animaciji su dakle sudjelovali fra Gabrijel Škibola, fra Leopold Mičić, fra Bojan Rizvan, fra Ivan Batinić te postulant Dario Kaurin.  Nakon početnog upoznavanja fratri su ukratko iznijeli i svoj osobni hod u zvanju maloga brata. Fra Andrija je na kraju predstavljanja uputio toplu dobrodošlicu te još jednom pozdravio prisutne s nekoliko pobudnih riječi. Nakon toga fra Bojan je predstavio povijest naše provincije. Molitvom povečerja zaključili smo prvi dan susreta.

Petak je započeo molitvom jutarnjih pohvala u 7.30 sati u crkvenom koru u kojoj se fra Leopold kratkim nagovorom osvrnuo na poruku Pape Ivana Pavla II „Bit će te mi svjedoci“. Uslijedio je doručak te predavanje na temu „U hodu sa svetim Franjom“, u kojem je fra Tomislav iznio neke bitne oznake Franjinog poziva te kriterije za razlučivanje kod odabira životnog zvanja. Nakon kraće stanke sudionici su se podijelili u grupe u kojima su raspravljali prema ponuđenim pitanjima. Prilikom molitve službe čitanja i srednjeg časa sudionici su se pridružili molitvi zajednice. Nakon ručka uslijedilo je razgledavanje grada te posjet našoj župi Presvetog Srca Isusova na Voštarnici. Popodnevni dio susreta započeo je katehezom fra Andrije Bilokapića koji je sudionike uveo u najvažnije vidike franjevačkog života. Bila je to tzv. „pokretna“ kateheza jer su sudionici imali prilike obići glavne ambijente u kojima mali brat živi, radi i moli: crkva, kor, blagovaonica i knjižnica. Mladići su potom, zajedno s braćom franjevcima izmolili krunicu šećući po gornjem klaustru samostana uz znatiželjne i simpatične poglede pokojeg posjetitelja. Uslijedila je Sveta Misa s klanjanjem i večernjom. Nakon večere bilo je vremena za rekreaciju i prigodni film pod nazivom „Pisma Bogu“. Nakon povečerja samostan je utonuo u san.

Subota je osvanula kišna i nimalo obećavajuća. Nakon Svete Mise i jutarnje molitve ipak smo se hrabro zaputili put otoka Pašmana. Odredište je bio naš samostan u Kraju. Već na trajektu vidjeli smo da Bog prati naše napore jer se vrijeme počelo iznenada proljepšavati bez obzira na neke „iskusne“ prognoze koje nam nisu davale nadu. U samostanu su nas dočekala naša braća fra Vlado Jajalo i fra Ante Kekez. Fra Vlado, kao predstojnik samostana, ukratko nas je proveo kroz samostanske prostorije i crkvu te nam objasnio na koji su način franjevci ovdje djelovali i ostavili svoj neizbrisiv trag. Uputili smo se tada do obližnjeg marijanskog svetišta Gospe Loretske u Bokolju. Na usponu do svetišta fra Andrija je predvodio križni put pri čemu su se uokolo nas nizali prizori probuđene prirode i otoka koji su pospano izranjali iz plavetnila mora. Nečije su vrijedne ruke našle vremena da u atmosferi kontemplacije uberu i pokoju tek izniklu šparogu. Nakon povratka u „bazu“ bilo je vremena za rekreaciju, sport i šetnju. Sudionici su se okušali u nogometu i balotama. Mora se priznati da su mlađi, kako bi se to sportski žargonom reklo, bili konkretniji u realizaciji. Nažalost neki su morali žrtvovati malo svog slobodnog vremena da bi braći pripravili ukusan ručak. Popivši kavu, put nas je dalje vodio na Ćokovac, jedini benediktinski samostan u Hrvatskoj koji danas broji šest stalnih članova. Prior samostana, otac Jeronim, prikladnim duhovnim nagovorom uveo nas je u svijet monaškog života i rada njihove male zajednice. Izmolili smo zajedno srednji čas u kojem se je fra Bojan kratko osvrnuo na prigodno čitanje. Pozdravili smo braću benediktince i uputili se do nekadašnjeg našeg samostana na otoku Ugljanu. Samostan sada pripada sestrama Družbe Kćeri Milosrđa TSR Sv. Franje. Molitvom službe čitanja i večernjom zaključili smo posjet samostanu, a sestre su se pobrinule za „slatko“ iznenađenje te nas počastile kolačima i sokovima. Nakon povratka u Zadar zajedničku večer proveli smo u druženju koje je kao i prethodnog dana okončano molitvom.

Zajedničku nedjeljnu Svetu Misu proslavili smo u 8.30 sati. Dan je bio prekrasan pa smo ga iskoristili za zajedničku šetnju po najljepšoj jadranskoj rivi. Uz kavu i sok prepričavali su se dojmovi prethodnih dana. Zadnji zajednički susret prije oproštajnog ručka imali smo u 11 sati gdje je svatko mogao slobodno izreći svoja zapažanja, dobre i loše strane koje je uočio u „Otvorenim vratima“. Ono što je zanimljivo, jest to, da su svi sudionici izrazili želju za još jednim skorim susretom ovakve vrste koji bi po mogućnosti trajao malo više dana. Nakon ručka uslijedio je oproštaj u kojem su se izmjenjivali osjećaji radosti, zahvalnosti, ali i tuge zbog pridošlog rastanka.

Zbog zanimanja sudionika, dogovoren je slijedeći ovakav susret s time da ovoga puta mijenjamo lokaciju. Slijedeći susret „Dana otvorenih vrata“ održat će se u našem samostanu na Košljunu u razdoblju od 30. lipnja do 7. srpnja ove godine. Sve zainteresirane pozivamo da se odazovu, te sve vas draga braćo u provinciji i izvan nje molim da promovirate ovu akciju u sredinama u kojima živite i radite.