Susret novaka i odgojitelja s Visovca i Trsata

NOVACI

Tradicionalno novicijati Visovac (Provincija Presvetog Otkupitelja) i Trsat (Provincija sv. Ćirila i Metoda) organiziraju međusobne susrete. Nakon susreta na Trsatu u ožujku, trsatski novaci su sa svojim meštrima posjetili Visovac. Susret je trajao od 21. do 24. svibnja 2013.
U utorak, 21. svibnja, trsatski novaci su, predvođeni meštrom fra Zoranom Bibićem i domeštrom fra Krunoslavom Kolarićem, stigli na Visovac oko 19.00 sati. Nakon večere u 20.00 sati imali smo priliku za zajedničko druženje i šetnju po otočiću Visovcu.

U srijedu, 22. svibnja, dan smo započeli Jutarnjom molitvom i Službom čitanja u 7.00 sati. Nakon doručka uputili smo se u Split u samostan Gospe od Zdravlja, gdje nas je dočekao prof. fra Ante Branko Periša koji nam je, objasnivši nam prvotno povijesne činjenice vezane uz crkvu i samostan Gospe od Zdravlja, pokazao povijesne znamenitosti grada Splita. Nakon ručka na Trsteniku, krenuli smo prema Sinju, gdje nam je prva destinacija bila Grad (tj. stari grad) – mjesto ostataka srednjovjekovne tvrđave koja se nalazi ponad Sinja i koju je, prema predaji, Gospa obranila od turske navale. Potom smo se zaputili prema Gospinu Svetištu gdje nas je srdačno dočekao gvardijan fra Petar Klapež. U 18.00 sati izmolili smo Večernju, nakon koje je uslijadila Gospina krunica s narodom te Sv. Misa koju je predslavio fra Zoran Bibić. Nakon večere, zahvalivši se gvardijanu na gostoprimstvu, uputili smo se natrag na Visovac.
U četvrtak, 23. svibnja, nakon Jutarnje molitve i Službe čitanja te doručka, uputili smo se prema Roškom slapu gdje smo bili sve do 12.00 sati kada smo se vratili natrag na Visovac izmoliti molitvu Srednjeg časa. Nakon ručka posjetili smo Crkvu Presvetog Otkupitelja – grobnicu obitelji Ivana Meštrovića, neformalno još zvana Meštrovićev mauzolej. Nalazi se na brežuljku iznad Petrova polja, kod Otavica, u selu Ružiću, nedaleko od obiteljske kuće njegovih roditelja. Meštrović je osmislio građevinu kao spoj memorijalnoga, umjetničkoga i sakralnoga. U formalnom i arhitektonskom smislu građevinu karakteriziraju određeni elementi antičke tradicije i obilježja secesije, uz istodobno približavanje suvremenoj, oblikovno i funkcionalno pročišćenoj arhitekturi. Gđica Josipa Prpa objasnila nam je detaljnije pojedinosti i karakteristike sâme građevine. Mjesni župnik Župe porođenja BDM, fra Josip Jukić, pokazao nam je crkvu te muzej koji se nalazi u sklopu crkve. Potom smo se uputili prema Kninu, u župu sv. Ante Padovanskog, gdje nas je dočekao gvardijan fra Marko Duran. Pri dolasku prvo smo otišli na kninsku tvrđavu. Na tom prostoru podignuta je i spomen-bista (29.09.1995) fra Luji Marunu (1857.-1939.), franjevcu koji je prvi arheološkim krampom udario u kninsko tlo, te otkrio mnoge starohrvatske kulturne ostatke i tako udario temelje hrvatskoj arheologiji. Kninska tvrđava je zaštićena kao urbanistička cjelina i upisana u registar Kulturne baštine RH kao spomenik nulte kategorije tj. spomenik od posebnog nacionalnog interesa. U 18.00 sati izmolili smo Večernju molitvu, nakon koje je uslijedila Gospina krunica te Sv. Misa u crkvi Gospe Velikoga Hrvatskog Krsnog Zavjeta, koju je predslavio fra Jure J. Šimunović, uz koncelebraciju dvojice svećenika. Na kraju misnog slavlja, gvardijan se zahvalio meštrima i novacima na njihovu sudjelovanju na svetom misnom slavlju, nakon čega smo se uputili u župnu kuću na večeru. Poslije večere, zahvalivši se gvardijanu na njegovu gostoprimstvu, uputili smo se natrag na Visovac.
U petak, 24. svibnja, dan smo započeli molitvom Službe čitanja u 7.00 sati. U 7.30 sati slavili smo svetu Misu s Jutarnjom koju je predslavio fra Zoran uz koncelebraciju fra Jure te fra Mate Gverića, gvardijana samostana Gospe od Milosti. Nakon doručka uslijedili su sport i rekreacija (nogomet i šetnja) na Remetiću. U 12.00 sati izmolili smo Srednji čas nakon kojeg je slijedio ručak. Poslije ručka, gvardijan fra Mate se zahvalio trsatskim meštrima te novacima na njihovu gostovanju na Visovcu, nakon čega se fra Zoran zahvalio samostanskoj zajednici i osoblju na njihovu gostoprimstvu. Potom su se braća s Trsata uputili natrag prema svom samostanu.