UOČI KONCERTA FRA ALESSANDRA U ZAGREBU: PROFIL GLAZBENIKA

alex

Put prema vječnim zavjetima u franjevačkom redu fra Alessandro je prošao izgrađujući svoju višestruko talentiranu osobnost u neizvjesnim traženjima. Sudeći prema prvom albumu fra Alessandra “Voice of Assisi” glazbena nadarenost i vjernička predanost ostvarile su se u skladnom zajedništvu, a kritičari kažu da se u njegovom glasu može osjetiti odraz njegove duše ispunjene ljubavlju.

Glazbeni početci i redovnički poziv

O svom zanimanju za glazbu, koje je bilo prisutno od djetinjstva fra Alessandro kaže: “Kad sam bio dijete imao sam želju postati bubnjar, ali znao sam da prije moram završiti glazbenu školu. Započeo sam svirati orgulje kad sam imao 9 godina i imao veliku želju preskočiti učenje ljestvica i svirati Bacha. Molio sam profesora iznova i iznova da mi dopusti da probam svirati Bacha i napokon je pristao. Odsvirao sam vrlo dobro za prvi put. Nastavio sam ići u glazbenu školu, učiti solfeggio, harmoniju, korale, povijest glazbe, a istovremeno pohađati konzervatorij. Morao sam ustajati svako jutro prije 6, ali bilo je to prekrasno iskustvo.”

Fra Alessandro nije se od početka bavio pjevanjem. Izuzev pjevanja u zboru, ozbiljniji pjevački angažman započeo je 1996. godine. Učitelji su Alessandrov glas opisivali kao tanak i tih glas, te nisu polagali puno nada u poboljšanje. Nakon godine dana ozbiljnijeg učenja pjevanja, u dobi od 19 godina Alessandrovi učitelji pjevanja i dalje nisu bili optimistični. Razmišljali su o tome da ga zaustave u pjevačkim pokušajima, a u tom periodu Alessandro je osjetio poziv. Odlučuje postati franjevac. O svome pozivu svjedoči riječima:

“Otkrio sam Božju prisutnost, novu, drukčiju prisutnost. Nije to bio samo neki lijepi osjećaj, nego stvarna, osobna prisutnost Boga. Osjetio sam da mi je blizu: vidio sam ga u njegovu stvaranju, u ljudima. Najjače je bilo konkretno iskustvo ljubavi koje sam osjetio: jedini mogući odgovor na tako veliku ljubav, jedino dostojno “Hvala” koje sam mogao reći je potpuno predanje Gospodinu u posvećenom životu.”

Iznenadno snažno iskustvo Božje ljubavi djelovalo je na Alessandra vrlo intenzivno. Nije mogao voditi svoj život na isti način kao prije jer je novim iskustvom Božjega poziva osjetio da treba krenuti onim putem kojim ga Gospodin zove, putem redovništva:

“Bilo me strah. Htio sam postati glazbenik, sanjao sam o obiteljskom životu, o ljubavi prema ženi i djeci. Svi ti snovi odjednom su se našli u suprotnosti s onim što sam osjećao duboko u sebi kao poziv. Našao sam se u konfliktu: bio sam jako mlad, i odlučio sam si dati vremena za razmišljanje. Zapravo sam se nadao da ću moći ostvariti sve o čemu sam do tada sanjao i istovremeno živjeti nadahnut novim iskustvom Boga, moliti i činiti dobro.”

Razmišljanje o odgovoru na Božji poziv trajalo je tri godine, koje su bile obilježene brojnim turbulencijama. Alessandro je morao žrtvovati mnogo toga što je s ljubavlju radio, kao što je sviranje orgulja i studij glazbe. Pjevanje mu u tom razdoblju nije bilo važno, ali pjevao je jer mu je to bila jedina poveznica sa svijetom glazbe. Završni ispit pjevanja nije mogao polagati jer su mu govorili da nema izgleda za prolaz.

Pjevački talent u usponu

Kako je mladi Alessandro otkrio svoj veliki pjevački talent? On sam svjedoči da je njegov glas zaista plod Božje milosti. Naime, nije mogao ući u red kao postulant prije nego položi pjevački ispit. S obzirom na obeshrabrenja na tom polju, Alessandro se osjećao zbunjeno, ali odlučio je izdići se iznad komplikacija, pa je počeo vježbati pjevanje sam:

“Radio sam na pjevačkom zadatku sam. Obavljao sam teške vježbe disanja. Sve je to bilo nalik usponu na visoku planinu, vježbao sam i učio satima svakoga dana.”

Njegova nezaustavljiva želja za ispunjenjem poziva dovela je Alessandra do otkrića zapanjujućeg pjevačkog talenta kojega je u sebi nosio. Nije donio svoj glas u franjevački red zajedno sa svojim pozivom: njegov poziv sa sobom je kao dar donio i njegov glas:

“Našao sam svoj glas, otkrio ga. Položio sam pjevački ispit, zavolio sam operu. Ušao sam u franjevački red i kao postulant priopćio svome učitelju da više neću gubiti vrijeme na pjevanje. Od sada ću kao redovnik samo moliti i raditi. Odgovorio mi je: ‘Ne dolazi u obzir, nastavit ćeš s pjevanjem. To je talent od Boga, ne smiješ ga odbaciti.'”

Učitelj je pomno pratio Alessandrov razvoj i u trenutku kad su nastupi i koncerti postali sve češći, zaustavio ga je. Iz toga je fra Alessandro naučio otkrivati glazbu u sebi samome, u tišini, bez reakcija publike te zaključio da glazba na neki način živi u njegovom srcu bez obzira na slušatelje. Učitelj ga je zapravo stavio na kušnju da provjeri kako će mladić reagirati na zabranu nastupanja i pjevačkoga uspona. Plod te kušnje bio je zaključak da fra Alessandro nije navezan na uspjeh, aplauz i “slavu”, nego da svoj talent razvija, voli i njeguje bez obzira na vanjske okolnosti.

Mike Hedges, renomirani glazbeni producent poznat po radu sa zvučnim imenima poput grupe U2 i The Cure, zaslužan je što je ovaj skromni fratar sa svojim talentom i glasom krenuo u svijet iz bazilike Svete Marije od anđela u Asizu. Debitantski album tenora fra Alessandra koji nosi naziv “Voice from Assisi” objavila je krajem prošle godine renomirana svjetska diskografska kuća Decca, a uslijedio je božićni album “Voice of Joy”. O svojoj karijeri fra Alessandro kaže:

“Bio sam zabrinut da je to preveliki projekt za mene, a s druge strane sam osjećao da se to dogodilo s razlogom, možda po posebnoj misiji, možda Božjom voljom.”

Oba studijska albuma fra Alessandra snimana su u kultnom studiju Abbey Road u Londonu. Na njima se nalaze nezaboravne interpretacije pjesama Panis Angelicus, Ave Maria, Pater Noster, Alto E Glorioso Dio, originalna tema skladatelja Paula Mealora Le Dio Lodi Altissimo temeljena na molitvi sv. Franje Asiškog, kao i novootkriveno djelo talijanskog skladatelja Vincenza Bellinija O Tantum Ergo Sacramentum koje će publika imati prilike čuti uživo na prvom hrvatskom koncertu Glasa iz Asiza – fra Alessandra, 25. veljače u zagrebačkoj dvorani “Vatroslav Lisinski”.